DOI: https://doi.org/10.22141/2224-0586.6.69.2015.78677

Principles of Multidisciplinary Integration and A Priori Motivation in Urgent Medicine

V.V. Yekhalov, O.V. Kravets

Abstract


Professional characteristics of physicians in urgent medicine suppose the deep level of integrative knowledge. The didactic method for their forming is an application of the integral system of lectures, seminar and practicals, integrating general professional knowledge and skills. It is achieved by creation of graded multidisciplinary tasks and target a priori motivation. Such approach allows apply gain knowledge and skills in certain (mainly non-standard) clinical events, forms correspondence of specialist to the social necessities.


Keywords


studies; urgent medicine; integrative approach; motivation

References


Туйчиев А.А. Педагогическая эффективность интегрированного обучения естественно-математическим дисциплинам в медицинском образовании: Автореф. дис... канд. пед. наук. — Курган-Тюбе, 2012. — 20 с.

Ивлева Н.В. Формирование интегративного знания у студентов медицинского колледжа: Автореф. дис... канд. пед. наук. — Орел, 2011. — 23 с.

Литвинова Т.Н., Быков И.М., Волкова Н.К. Межпредметная интеграция химических дисциплин в медицинском ВУЗе // Современные проблемы науки и образования. — 2009. — № 2. — С. 51.

Ивлева Н.В. Межпредметные связи в курсе «Медицина катастроф» как средство формирования интегративного знания // Среднее профессиональное образование. — 2005. — № 12. — С. 12-13.

Бурилова С.Ю. Межпредметная интеграция в учебном процессе технического вуза: Автореф. дис... канд. пед. наук. — Новосибирск, 2001. — 21 с.




Copyright (c) 2016 EMERGENCY MEDICINE

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

© Publishing House Zaslavsky, 1997-2018

 

   Seo анализ сайта