Pedagogical Features of Training Non-medical Personnel of Emergency Medical Care

I.Z. Yakovtsov, V.M. Zagurovsky, V.M. Lykhman, V.I. Mustafa, G.S. Yatsyna

Abstract


The paper deals with generalized experience of using different forms, methods and techniques in teaching the techniques of emergency medical care of persons of non-medical professions. Particular attention is paid to practical skills of delivery of care in emergencies and testing them on training devices.

References


Волкова Н.П. Професійно-педагогічна комунікація: Навчальний посібник / Н.П. Волкова. — К.: ВЦ «Академія», 2006. — 256 с.

Жданов О.И. Педагогика и психология высшей школы / О.И. Жданов. — М.: РАГС, 2010. — 258 с.

Малафіїк І.В. Дидактика: Навчальний посібник / І.В. Малафіїк. — К.: Кондор, 2009. — 390 с.

Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи: Навчальний посібник / В.Л. Ортинський. — К.: Центр учбової літератури, 2009. — 472 с.




DOI: https://doi.org/10.22141/2224-0586.2.49.2013.90600

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2017 EMERGENCY MEDICINE

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

© Publishing House Zaslavsky, 1997-2017

 

 Яндекс.МетрикаSeo анализ сайта Рейтинг@Mail.ru